Di bagasan hagiot ni pembangunan dohot katondongan ni parpolitan na didokkon pamarentahan Orde Baru, adong do sada kebijakan na aneh situtu na mungkin saonari nunga tung asing di pinggol ni angka na umposo. Taho do hamu, di tingki ni pamarentahan na leleng i, nang angka halak na marsepeda pe ingkon do mamayar pajak. Sada hasintongan sian sejarah ni luat na manarik situtu laho diparsiajari, lumobi ma di angka dongan na maringanan di Cirebon dohot humaliangna.
Angka halak Cirebon najolo manjou pajak ni sepeda on dohot goar "Klomir". Ndada marrupa hepeng na dipamasukkon tu kas ni negara, alai sada stiker na khusus do na ingkon nipeahon di ganup sepeda. Stiker on ma na gabe tanda bukti naung dibayar nampuna sepeda i do pajaknya tu pamarentah.
Hadirion ni "Klomir" on ndada holan tempelan biasa. Alai, tung songon surat tanda nomor kendaraan (STNK) do i di angka motor saonari. Molo adong sepeda na so adong stiker "Klomir"na, dianggap ilegal ma i, jala nampunasa boi dipalima angka polisi. Sada uhuman na tung borat do i di deba halak na mamakai sepeda i songon dalan laho mangulahon angka ulaon nasida siganup ari.
Antong, aha do sasintongna latar belakang dohot tujuan ni pamarentah mangalehon pajak tu sepeda di tingki Orde Baru i? Nang pe ndang pola godang tarsurat di sejarah ni negara taringot tu kebijakan on, boi do tataping i ma sada dalan ni pamarentah laho manambai pendapatan ni daerah. Sepeda, songon sada alat transportasi na cukup lobi dipangke angka halak di tingki i, tontu gabe sada potensi sumber hepeng na ndang boi diambolongkon.
Asing ni i, kebijakan on boi do tong didok songon sada cara laho mandata angka arta na di angka halak. Marhite adongna stiker "Klomir", diboto pamarentah daerah ma godang ni sepeda na adong di luat nasida. Data on tontu marguna do di angka ulaon administrasi dohot perencanaan pembangunan di ari na naeng ro.
Alai, di pihak na asing, kebijakan pajak sepeda on tontu mangonjarhon ragam ni pandapot sian angka halak. Di deba halak, lumobi ma angka na hurang mampu, kewajiban mamayar pajak sepeda boi gabe sada ambat na borat. Sepeda na sasintongna gabe alat transportasi na mura jala dihalomohon sude halak, gabe objek pajak na manambai pengeluaran.
Nang pe songon i, deba halak na asing mungkin manjangkon kebijakan on songon sada dalan laho mangalehon sumbangan tu pembangunan ni daerah. Diroha nasida, ganup warga negara ingkon do marsiurupan laho patujoluhon luatna, tarmasuk ma i marhite mamayar pajak.
Sian na mamolus tingki dohot perkembangan ni jaman, kebijakan pajak sepeda on pe ujungna nunga mago.
Hamubaon ni fokus pembangunan dohot tambana godang ni angka motor boi do gabe sada alasan utama umbahen na dihapus kebijakan na aneh on. Sepeda, na najolo gabe objek pajak, saonari nunga mulak gabe alat transportasi na bebas sian angka biaya tambahan.
Barita taringot tu "Klomir" on gabe sada paingot di hita taringot tu hagiot ni angka kebijakan publik na sai muba muba mangihutkon perkembangan ni jaman dohot angka na ringkot di masyarakat.
Gabe sada catatan sejarah ni luat na manarik do i, lumobi ma di angka halak Cirebon, taringot tu songon dia sepeda hea gabe sada bagian sian sumber pendapatan ni daerah di tingki najolo.
Nang pe tung songon na metmet, kebijakan pajak sepeda di tingki Orde Baru on mangandung ragam ni dimensi sosial, ekonomi, dohot politik. Dipatuduhon i ma songon dia pamarentah di tingki i marsitahoan laho mamakke sude potensi sumber pendapatan, nang pe sian angka arta na tung metmet songon sepeda.
Saonari, bogas ni "Klomir" mungkin holan tinggal di ingatan ni deba halak Cirebon na hea manghilalahonsa. Alai, barita on tong do gabe sada bagian na ringkot sian sejarah ni luat na patut do dipaingot jala diparsiajari, songon sada bagian sian pardalanan ni bangso Indonesia laho mangatur parngoluon ni masyarakat dohot negara.
Barita on tong do mangalehon sada perspektif na manarik taringot tu songon dia arga dohot fungsi ni sada barang boi muba muba mangihutkon pardalanan ni tingki dohot angka kebijakan na berlaku. Sepeda, na najolo dipajaki, saonari justru didorong pangkeonna songon alat transportasi na ramah lingkungan jala na pauliuli hahipason.
Marhite barita "Klomir", diajak do hita laho mangarimangi songon dia ganup kebijakan, nang pe tung metmet, adong do panghorhonna tu parngoluon ni masyarakat. Diajarhon i ma tong tu hita asa unang lupa hita di sejarah, ala di bagasanna adong do angka parsiajaran na arga na boi gabe bohal laho mangadopi ari na naeng ro.
Di angka na umposo, barita "Klomir" on mungkin songon barita na aneh na maol dihaporseai. Alai, on ma sada sihit sian hasintongan sejarah na hea masa di negara on, lumobi ma di tano Cirebon. Sada bukti na sai torus do martukar angka parngoluon, jala ganup tingki adong do barita dohot kebijaksanaanna sandiri.
Antong, sai taparsiajari ma torus sejarah ni bangso ta, tarmasuk ma angka barita na aneh songon "Klomir" di Cirebon. Marhite na mangantusi masa lalu, lam bisuk ma hita laho mangadopi masa kini dohot mangatur masa depan na dumenggan.
Barita taringot tu "Klomir" on holan sada sihit sian godang ni angka na masa di pardalanan ni bangso Indonesia.
Dipasupingot ma tu hita ia sejarah ndada holan taringot tu angka paristiwa na balga dohot angka tokoh na marmulia, alai tong do taringot tu parngoluon siganup ari ni masyarakat dohot angka kebijakan na aneh na hea manggomgom tingkina.
Sai anggiat ma barita on boi manambai parbinotoanta taringot tu sejarah ni luat dohot negara, jala pahehehon hagiot laho torus marsiajar dohot manggali gumodang taringot tu masa lalu ni bangso ta.
"Klomir" ndada holan stiker pajak sepeda, alai tong do simbol sian sada tingki dohot kebijakan na saonari nunga gabe sada bagian sian sejarah. I ma sada paingot taringot tu songon dia parngoluon dohot kebijakan publik sai torus mangalami hamubaon dohot perkembangan mangihutkon pardalanan ni tingki.
Sai tapangke ma barita "Klomir" on songon sada inspirasi laho torus marsiajar sian sejarah jala mangargai ganup bogas ni langka naung dibolus bangso on.
No comments:
Post a Comment